اجتماعیاخبار مهمبیمهخراسان شمالیویژهپیشخوان

استاندار: هیچ فردی در خراسان شمالی بدون بیمه نیست

بجنورد- اقتصادناب- استاندار خراسان شمالی گفت: هیچ فردی در این استان بدون بیمه نیست، پوشش بیمه ای در دولت تدبیر و امید به صورت کامل اجرایی شد.

به گزارش اقتصادناب محمدرضا خباز در همایش گرامیداشت هفت بیمه سلامت در این استان اظهار داشت: هم اکنون تمامی شهروندان این استان از خدمات بیمه ای برخوردار هستند، تعداد اندکی خود تمایل به زیر پوشش رفتن بیمه ندارند.
وی بر عدالت اجتماعی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در قانون اساسی به خدمات بیمه ای بسیار اشاره شده است که نباید هیچ فردی بدون بیمه باشد.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فرد بیمار نباید هیچ درد و رنجی برای تامین هزینه های دارو و درمان داشته باشد افزود: بیمار باید تنها به فکر درمان خود باشد.

* ۸۷ درصد بیمه شده ها به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفتند
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۷ درصد بیمه شده ها رایگان زیر پوشش قرار گرفتند گفت: ۵۵۰ هزار نفر از بیمه شده های این استان بدون پرداخت حتی یک ریال بیمه شدند.
محسن رعنایی اظهار داشت: حتی این افراد برای صدور دفترچه مبلغ دو هزار ریال پرداخت می کنند که بعضا نیز رایگان انجام می شود.
وی افزود: هم اکنون ۶۳۱ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.
وی با بیان اینکه افزون بر ۶۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت ۵۷ هزار و ۹۰ نفر کارکنان دولت، ،۴۲۰ هزار و ۷۰ نفر روستایی، یکهزار و ۶۹۶ نفر ایرانیان، ۲۰هزار و ۷۶۸ نفر سایر اقشار و ۱۳۱ هزار و ۵۷۹ نفر بیمه همگانی هستند.
وی افزود: اگر بیمه شده های روستایی سیستم ارجاع را رعایت کنند تنها ۵ درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند و سایر بیمه شده ها ۱۰ درصد هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بر راه اندازی سیستم ارجاع برای بیمه شده های شهری تاکید کرد و گفت: این امر باعث برقراری ارائه خدمات به صورت عادلانه خواهد شد و همچنین از هزینه کرد اضافی دولت نیز جلوگیری و باعث صرفه جویی خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر تجمیع مالی منابع صندوق های بیمه ای، افزود: دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح کارکنان زیر مجموعه خود را بیمه کرده اند که هم اکنون تجمیع برای آنها یک ضرورت است.
رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه ای و حذف دفترچه نیز تاکید کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان این استان بیش از یک بیمه دارند که این امر موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.

* سالانه۷۰ میلیارد ریال هزینه بیماران خاص در استان می شود
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: این اداره کل سالانه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای درمان ۴۶۳ بیمار خاص هزینه می کند.
رعنایی با بیان اینکه هزینه های درمان بیماران خاص بسیار بالا است اظهار داشت: این اداره کل برای ۶۳۱ هزار بیمه شده این استان یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای هزینه های درمان پرداخت کرده، این در حالی است که برای ۴۶۳ نفر بیمار خاص ۷۰ میلیارد ریال کمک شده است.
وی افزود: از مجموع بیماران خاص استان ۵۳ نفر مبتلا به هموفیلی، ۳۰ نفر تالاسمی و ۱۲۸ نفر مبتلا به ام اس هستند، ۱۰۷ نفر پیوند کلیه شده اند و ۱۴۵ نفر نیازمند دیالیز هستند.
این مسئول با بیان اینکه هزینه های تامین دارو وظیفه این اداره کل است اظهار داشت: پرداخت هزینه داروهای ایرانی بیماران خاص ۱۰۰ درصد انجام می شود، برای تامین دارو نیز مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هر بیمار خاص سالانه ۱۷۰ میلیون ریال هزینه برای بیمه دارد افزود: بیماران خاص به هر روشی که خود را بیمه کنند رایگان است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: تعداد بیمه شده های خاص این استان نسبت به میانگین کشور کمتر است.

*بیمه سلامت خراسان شمالی ۱۷۶۰ میلیارد ریال پرداخت کرد
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت این استان پارسال یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال به موسسات درمانی، آزمایشگاهی و پزشکی طرف قرار داد پرداخت کرد.
رعنایی با بیان اینکه با ۶۱۰ موسسه برای ارائه خدمات به بیمه شده ها قرار داد داریم گفت: برخی از مراکز هم اکنون از این اداره کل طلب دارند که برای پرداخت بدهی آنها تلاش می کنیم.
رعنایی اظهار داشت: ۱۲بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.
وی افزود: همچنین در ۳۲ دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های این استان ارائه می شود.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا