اجتماعیاخبار روزاخبار مهمحقوقیسیاسیمجلسمصاحبهویژهکرمانشاه

ازجامعه مطبوعات تنویر افکارعمومی ،حمایت از نهاد وکالت به عنوان مدافعان حقوق ملت را انتظار داریم

به گزارش خبرنگار سرویس حقوقی_سیاسی  اقتصادناب روح اله وکیلی ریاست کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در رابطه با نقش تاثیر گذار رسانه برتنویر افکارعمومی چنین اظهار داشت:

بسمه تعالی
گسترش افق های قانون گذاری و استفاده از ظرفیت های نوین دانش در امر سیاست گذاری و وضع قوانین از ویژگیهای بهینه است که به جامعیت و پایدار ماندن قوانین و مقررات می انجامد.

وی افزود؛یکی از عوامل اجتماعی مهم و مؤثر در قانونگذاری که می تواند دامنه آن را گسترش یا محدود نماید توجه ویا عدم توجه به انتظارات عمومی و نظریات صاحبنظران و عقاید و افکار عمومی و متولیان اموردر صورت عدم توجه ،توالی فاسد به دنبال خواهد داشت.

وکیلی بیان داشت؛ کانون های وکلای دادگستری ایران قدیمی ترین نهاد مدنی می باشد که امر جذب  آموزش،تربیت وکیل دادگستری ودفاع را بعهده دارد که در ارتباط محض با حقوق ملت منبعث از اصل ۳۵ قانون اساسی وقوانین موضوعه می باشد و بدون اینکه دیناری از دولت بودجه ایی دریافت نماید سالانه هزاران وکیل را تربیت نموده وبا هزاران وکالت تسخیری ،معاضدتی ،اتفاقی ،مشاوره های رایگان بعنوان بازوی توانمند دستگاه قضائی در راستای حقوق ملت صادقانه گام بر می دارند.

ریاست کانون وکلا  درادامه گفت؛اقدام جمعی قلیل از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دائر بر درخواست از هیأت رئیسه محترم مبنی بر در دستور هفتگی جلسه علنی مجلس قرار گرفتن طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت به نوعی می تواند همراهی با کمپین به ظاهر حذف ظرفیت تلقی گردد وبه جای حمایت ازدانش آموختگان بیکار حقوق ، حمایت از اقشاری است که خود شاغل هستند ونادیده گرفتن و به حاشیه کشاندن قوه محترم قضائیه و ریاست محترم قوه و کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و کانون های وکلای دادگستری متولیان جذب،تربیت و آموزش وکلا ،بی توجهی به این امور مهم وکارشناسی وبرنامه ریزی می باشد آنهم در هفته پایانی کار مجلس صرفنظر از اینکه تعرض به قدیم ترین نهاد مدنی کشور است .

ودر پایان وکیلی افزود ؛از جامعه فرهیخته مطبوعات انتظار آن است. تا کماکان پرچم دار حفظ استقلال نهاد وکالت و امر دفاع باشد که از حقوق مسلم ملت باشند.

باتشکر- روح اله وکیلی ریاست کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

تهیه و تنظیم :سارامهاجرانی

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا