اخبار مهماقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

آینده پژوهی در پژوهشکده بیمه تداوم می‌یابد: آینده نگاری محصولات جدید بیمه و درمان

 

” اقتصادناب_در راستای تداوم فعالیت‌های میز آینده‌پژوهی صنعت بیمه در پژوهشکده بیمه، سه گزارش پژوهشی با عناوین استفاده از آینده‌پژوهی برای طراحی محصولات جدید بیمه‌ای، چارچوب‌بندی آینده، رهنمودی برای آینده‌نگاری استراتژیک و آینده بیمه درمان در این حوزه منتشر شد. “

به گزارش اقتصادناب از روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرد: در اولین گزارش با عنوان «استفاده از آینده‌پژوهی برای طراحی محصولات جدید بیمه‌ای»، مطالعه‌ای موردی ارائه شده است که در آن، یک شرکت بیمه، از ترکیبی از تکنیک‌های آینده‌پژوهی (از جمله تدوین سناریو، تحلیل لایه‌ای علّی و پس‌نگری) برای توسعه بیش از ۴۰ مفهوم محصول جدید استفاده کرده است تا توسط تیم توسعه محصول استراتژیک آن ارزیابی شوند. در این مطالعه موردی کوتاه، فرایندی که توسط این شرکت طی شده تا این اقدامات انجام شوند، عناوین و موضوعات کارگاه‌ها و جلسات برگزارشده در این فرایند و سناریوهای تدوین‌شده برای آینده به اختصار شرح داده شده‌اند.

در گزارش دوم با عنوان «چارچوب‌بندی آینده، رهنمودی برای آینده‌نگاری استراتژیک»، فرایند آینده‌نگاری که توسط یک انجمن مرتبط با صنعت بیمه در ایالات متحده صورت گرفته، به اختصار شرح داده شده است. در این گزارش، شش گامی که برای انجام آینده‌نگاری صنعت در این انجمن طی شده، به‌طور خلاصه بیان شده است که شامل تعیین آینده مورد نظر (چارچوب‌بندی حوزه کار)، مشخص کردن روندها و نه پندارها، تعیین بیش از یک آینده (طراحی سناریوها و تشخیص عوامل تحول‌آفرین)، تعریف موفقیت، پس‌نگری و شروع آینده از امروز است.

در سومین گزارش با عنوان «آینده بیمه درمان»، ابتدا روندهایی که در حوزه سلامت مشاهده می‌شوند تشریح شده و در ادامه وضعیت بیمه‌گران درمان و محصولاتی که در آینده مورد انتظار مشتریان بیمه سلامت خواهد بود، شرح داده شده‌اند. بر پایه این گزارش تحلیل روند، در آینده محصولات بیمه انطباقی توسط بیمه‌گران سلامت ارائه خواهند شد و آن‌ها تنها بخشی از شبکه سلامت مشتریان خود خواهند بود؛ شبکه‌ای که به جز بیمه‌گران و کارکنان درمان، نقش‌آفرینان جدیدی مانند خدمات‌دهندگان تناسب اندام، استارتاپ‌های سلامت، ارائه‌کنندگان ابزارهای ورزشی و مکمل‌های غذایی و … هم در آن حضور خواهند داشت.
این گزارش‌ها در بخش گزارش‌های پژوهشی وب سایت پژوهشکده بیمه قابل دسترسی هستند.

منبع:پژوهشکده بیمه

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا