اخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایهکارآفرینانکرمانشاه

آغاز رسمی عملیات اجرائی طرح دانش بنیان پتروشیمی اسلام آباد غرب(GTPP)

تولید پلی پروپیلن از گاز برای اولین بار

اقتصادناب_ با حضور آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور و مهندس زنگنه وزیر خدوم نفت، فعالیت های اجرایی این طرح که از چند ماه پیش شروع شده بود رسمیت یافت.
به گزارش اقتصادناب به نقل از دکتر هدایت حاتمی معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه ،این طرح راهبردی و بستر ساز با سرمایه گذاری حدود ۵۵۰ میلیون دلار توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اجرا می شود که برای اولین بار است که از گاز به پلی پروپیلن و سایر محصولات پایه به میزان سالانه یک میلیون تن می رسیم. دانش فنی سطح بالای آن کاملا بومی بوده و بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین می کند که در حال حاضر از خارج وارد می شود.
این طرح که مجموعه ای سه گانه و سه بخشی است با اشتغال زایی قابل توجه در دوران ساخت و بهره برداری تحرک خوبی در منطقه به وجود خواهد آورد و بخشی از جوانان علاقمند و تلاشگر را مشغول خواهد کرد که نیاز اساسی دومین شهر پرجمعیت استان بوده و مردم آن سالها انتظار راه اندازی این پروژه مهم را کشیده اند.
مراحل مختلف تصویب این طرح در سال گذشته و امسال با فراز و نشیب ها و موانع زیادی مواجه بود که با همراهی معاونین محترم وزیر نفت به ویژه آقای مهندس محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و همکارانشان و راهبری مستمر مهندس بازوند استاندار محترم و تلاش همکارانم در بخش های مختلف اقتصادی استان و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بر همه آنها فائق آمدیم و مجوز آن در آخرین جلسه هیات محترم وزیران صادر شد.
یکی از راهبردهای کلان کشور شکل دهی صنایع پایین دست پتروشیمی است که با راه اندازی این واحد گامی موثر در این مسیر برداشته خواهد شد.
در استان کرمانشاه به عنوان قطب سوم پتروشیمی ایران و با موقعیت خاص جغرافیائی از شکل گیری صنایع پایین دست این طرح بزرگ و کلیدی حمایت ویژه ای صورت می دهیم و سرمایه گذران این حوزه را پشتیبانی می کنیم که هم اشتغال آن و هم ارزش افزایی آن بالاتر خواهد بود
بزودی همایش سرمایه گذاری زنجیره ارزش پتروشیمی برای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران و تبیین مشوق ها و حمایت ها برگزار خواهد شد و به اتفاقات هوشمندانه در آینده بسیار امیدوار می باشیم .
این موفقیت بر همه هموطنان و به ویژه هم استانی های عزیز و بالاخص مردم غیور اسلام آباد غرب مبارک باد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا